Re: Hacked :-(

From: Ib-Michael Martinsen (none@imm--nethotel.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 10 Sep 2001 - 20:04:27 CEST

From: Ib-Michael Martinsen <none@imm--nethotel.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 10 Sep 2001 20:04:27 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hacked :-(

Alex Holst writes:
> Quoting Ib-Michael Martinsen (imm@nethotel.dk):
>
> Havde du telnetd koerende?
>
> ftp://ftp.netbsd.org/pub/NetBSD/security/advisories/NetBSD-SA2001-012.txt.asc

Ja, desværre. Og i min syslog findes symptomerne som beskrevet
i beskrivelsen ovenfor (citeret herunder :-):

> A strong indication of attempted exploitation of this bug may be found
> by examining log entries sent to the syslogd(8) system logger facility
> DAEMON (which is stored in /var/log/messages by default) of the form:
> telnetd \[[0-9]*\]: ttloop: peer died: No such file or directory

Det finder sted næsten samtidigt som den sidste connection til min
maskine fra adressen 200.66.118.78. Så er spørgmålet om dette er
fra indbryderen eller om det er fra en anden hack'et maskine.

Anyway, tak for hjælpen. Jeg har fjernet telnetd nu!

mvh
   Ib-Michael

--
email at home: imm@nethotel.dk