Re: FreeBSD for Sun..

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 10 Sep 2001 - 11:55:09 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD for Sun..
From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: 10 Sep 2001 11:55:09 +0200

Mads <none@mads--kanon.net.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Haaber at I havde en god Uptime(8).. :)

bash$ man 8 uptime
No entry for uptime in section 8 of the manual
bash$

http://freebsd.org/cgi-bin/man.cgi kender den heller ikke.

(Iøvrigt hvad var det for en funktion vi sang om på den tredje dag af
uptime. Den kan jeg heller ikke finde i nogen manualsamling. Måske
husker jeg navnet forkert.)

> Findes der overhovedet en FreeBSD dist. for Sparc?

Nej, FreeBSD findes officielt kun til i386 og til Alpha. Men hvis du
ønsker et weekendprojekt sammen med dine Sparc'er kan du måske kikke
lidt på http://www.freebsd.org/platforms/sparc.html

Ellers bliver du nok nødt til at bruge OpenBSD, NetBSD eller
LinuxBSD.

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix