RE: pop access

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 Sep 2001 - 08:54:08 CEST

Date: Mon, 3 Sep 2001 08:54:08 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: pop access
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

> Anyways, hvilken imap og pop3 server ville i
> anbefale?

Jeg har selv installeret courier-imap. Fungerer meget
godt, og er enkel at sætte op. Jeg havde ingen
tidligere erfaring med courier-imap, men fik det
alligevel til at spille med postfix efter nogle timer.
Jeg måtte kompilere med en parameter som konfigurerer
courier-imap til at tage højde for 'broken
imap-clients', ellers var det enkelt.

Postfix skal ændres i main.cf. Linien home_mailbox
skal gøres aktiv.

#Maildir/ for qmail-style delivery(the / is required).
home_mailbox = Maildir/

> Og findes der noget (let læseligt) dokumentation på
> disse ting?

Dem som har lavet courier-imap har skrevet en meget
god FAQ.

Hilsen

Hold styr på vennerne, familien eller studiegruppen
med Yahoo! Grupper. Du finder dem på www.yahoo.dk/grupper
Yahoo! Grupper - et sjovt og praktisk forum for interessefællesskaber.