Hvordan genstarter man daemons i bsd ?

From: Klaus Agnoletti (none@ultra--mailme.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Oct 2001 - 16:49:06 CEST

From: "Klaus Agnoletti" <none@ultra--mailme.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Hvordan genstarter man daemons i bsd ?
Date: Mon, 15 Oct 2001 16:49:06 +0200

Hej,
Jeg er rimelig ny i FreeBSD, men har nogle års erfaring i Linux. Derfor
irriterer det mig lidt at jeg ikke selv har kunnet finde svaret på en ganske
enkel ting :

Hvordan genstarter jeg en daemon i fbsd ?
en mulighed er jo altid at HUP'e den, men det virker ikke i mit tilfælde.
Den daemon jeg vil have genstartet er nfsd, da jeg har lavet ændringer i
/etc/services.

I Linux ville jeg have skrevet '/etc/init.d/nfs-server restart' - en ganske
enkel rutineting - der desværre er en anelse anderledes i bsd :-)

Jeg NÆGTER ihvertilfald at genstarte boxen for sådan en petitesse :P

Tak på forhånd for hjælp :-)

/Klaus