Re: Et hurtigt hardware spg

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 Oct 2001 - 22:14:39 CEST

Date: Tue, 09 Oct 2001 22:14:39 +0200
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Et hurtigt hardware spg

Morten Winther wrote:

> Hej
>
> Jeg skal have en lille testserver herhjemme og tænkte på om det i praksis
> vil give nogen forskel på en Celeron 900 Mhz pg og en PIII 1 GHz?
>
> Den skal bare fungere som web- & db-server.
>
> Det er vel ikke noget med at FreeBSD har bedre support for det ene frem for
> det andet?
>
> / morten
Fråds!
Det er jo ikke en NT server :-)

Min primære server hjemme er en K6 200 MHz og den kører indtil flere "server"
processer i 64 MB mem ...
(og bruger sikkert mindre strøm end en 900MHz "ny" PC, især SMP systemer har vist
ikke for vane at slukke ned til strømspare modes!)

Den kører dog ikke noget grafik, det klarer klienterne der vel tilsammen har 64MB
på grafikkortene :-)

--
Mvh
Henrik Lund Kramshøj