Re: Dansk tastatur igen igen

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 01 Oct 2001 - 20:15:40 CEST

Date: Mon, 01 Oct 2001 20:15:40 +0200
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Dansk tastatur igen igen

Flemming Froekjaer wrote:

> i rc.conf faar jeg et dansk leyout paa tastaturet. : og ; bliver flyttet
> ned til , og . mm
> Men jeg kan stadig ikke skrive de 3 danske karaktere.

Hvilken shell bruger du? Jeg ved at bash blokerer bogstaver den ikke
kender til (mener der bruges isprint()). Det kræves at LANG eller
tilsvarende er sat til da_DK.ISO_8859-1 før shellen startes. Jeg ved
ikke hvordan man får bash til at acceptere danske tegn runtime. tcsh er
intelligent nok til at ændre opførsel runtime når man sætter
LANG-variablen.

--
Hroi Sigurdsson                                 hroi@asdf.dk
Frank Zappa fan                           http://www.asdf.dk