En lille succeshistorie ;-)

From: Mads Hugo Pedersen (none@madsp--miba.auc.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 30 Nov 2001 - 03:14:23 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: En lille succeshistorie ;-)
From: Mads Hugo Pedersen <none@madsp--miba.auc.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 30 Nov 2001 03:14:23 +0100

Hej,

Jeg har lige en lille succeshistorie som jeg ikke kan lade være med at
fortælle her...

Jeg har været ude hos en kunde i dag, og installere en pptp server på
Linux (kerne 2.2.20) til en Windows VPN forbindelse. Samme server kører
firewall og den skulle kunne lave nat af en pptp forbindelse ud af
huset. Så begyndte det at blive sjovt:

For det første skulle pppd'en patches for at køre mschap og mppe. For
det andet skulle kernen patches for at lave et ip_masq_pptp modul så den
kan lave nat på pptp (der kører via en gre tunnel, ip protocol 47). Nå,
men efter et stykke tid og et par kerne kompileringer kører alt som det
skal.

Pointe: Inden jeg startede hos kunden havde jeg sat en pptp server op på
min egen FreeBSD firewall, og det var næsten for let! Alt spillede i
første hug, mschap-v2 og mppe uden noget ekstra fikumdik. Og da jeg så
kom hjem ville jeg lige se om min firewall kunne nat'e en pptp
forbindelse op mod hans server; selvfølgelig kunne den det!!!! Der var
forbindelse i første hug ;-)

Endnu en gang er jeg styrket i min tro på FreeBSD. Thumbs up!
(og min kunde kører snart FreeBSD på flere af deres servere ;-)

/M@ds

--
Den ideelle kvinde bluse indeholder 10% silke og 90% indhold.
                                              - Peter Sellers