Re: TDC ADSL

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 19 Nov 2001 - 11:29:01 CET

Date: Mon, 19 Nov 2001 11:29:01 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: TDC ADSL

On Thu, Nov 15, 2001 at 07:40:09PM +0100, Jesper Skriver wrote:
> Der skal du blot køre med en DHCP klient på det "externe"
> interface, så kører resten af sig selv.

Underligt nok ja. Jeg fik et brev med min faste IP-adresse og en subnetmaske
på 255.255.255.255 ...?
DHCP løste spørgsmålet om subnetmasken, gateway osv.

Nu hvor mine ting er oppe at køre vil jeg gerne lige advare mod TDC's nye
produkt. Jeg har købt ISDN og ADSL og deres NTab box er så ny at max. 10% af
TDC's ansatte kender den! Teknikeren de havde sendt ud for at sætte
NTab boxen var ikke engang fra TDC og det lykkedes ham at sætte det forkert
op således at man kun kunne bruge den ene ab-port og ikke ADSL - FLOT!

Min nyeerhvervede erfaring siger mig derfor: Køb gør det selv produktet som
jeg. Hvis der kommer en tekniker ud med NTab boxen så bed om kassen med den
og sig "Hav en fortsat god dag...". Sæt selv tingene op.
Hvis man ikke mener at man kan forstå at sætte et telefonnet op og koble det
sammen med ADSL (rimeligt simpelt) bør man nok vente en måneds tid eller to
indtil TDC's teknikere har været på kursus. Alternativt vælg et andet firma.

Håber det hjælper evt. andre "ny-opkoblere".

Vh.
Sven