kompilere jakarta's jetspeed

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 14 Nov 2001 - 10:24:36 CET

Date: Wed, 14 Nov 2001 10:24:36 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: kompilere jakarta's jetspeed
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Fik (endelig) kompileret jetspeed. For at gøre en lang
historie kort, så er build.sh dos-formateret. Den skal
konverteres til unix-format. Så kører det.

Den lidt længere historie.

Hentede som sagt jakarta's jetspeed ned, og skal
kompilere pakken. Ifølge vejledningen skal man hente
source-koden, pakke den ud, og hoppe ned i
build-biblioteket. Her skal man udføre kommandoen
./build.sh, hvad jeg også gjorde. Men den kom bare med
en fejl som var;

+
: not found

Samt andre fejlmeldinger. Så jeg leder efter et kolon
(:) som er fejlplaceret, ændrer i build.sh, men det
samme kedelige resultat.

Så ser jeg at vim indikerer at build.sh er
dos-formateret, vim skriver [dos] nederst. Der var et
hint. Så jeg fandt konverterins-værktøjet dos2unix som
er i pakken /usr/ports/converters/fconv.

Dos-format har to tegn, cr/lf (carriage return/line
feed) ved slutningen af hver linie, mens unix har en
nl (new line), bedre kendt som \n.

Det var altså denne mismatch som skabte problemer for
mig.

Hilsen

Er du sikker på internettet?
Læs om sikker chat, virus og netetikette på:
www.yahoo.dk/sikkerchat