Re: FreeBSD som router

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Nov 2001 - 19:44:24 CET

Date: Sun, 4 Nov 2001 19:44:24 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD som router

Phil Regnauld wrote:

> Jeg har selv so-so holdning til D-Link -- måske er det host systemet,
> (underdimensioneret CPU ?) eller hvad, men anyway:
>
> Nov 4 18:00:29 gw /kernel: dc1: TX underrun -- increasing TX threshold
> Nov 4 18:01:22 gw /kernel: dc0: TX underrun -- increasing TX threshold
> [ ... ]
> hver 1-2 minutter...
>
> (dc1, dc0 og dc3 plejer at køre fuld load det meste af tiden).
>
> Det kan skyldes at vi har 2 x 4-port kort i en maskine... CPU forbrug
> er ret lavt, men interrupts er der mange af.

"TX underrun -- increasing TX threshold" betyder at kortet ikke får data
hurtigt nok. Jeg mener at det betyder at DMA ikke leverede data hurtigt nok.
Du skal nok prøve at flytte et af de højt belastede interfaces til det
andet kort.

Luigi postede iøvrigt at han havde forbedret driveren så 21143-chipen fik
omkring 15% bedre performance (i -stable).

> Jeg ville kigge på StarFire hvis jeg var dig:

Hvis nogen har en boks med et par StarFire kort i der laver noget, så
vil jeg meget gerne høre om erfaringer.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---