Re: alias for root mail (cron output)

From: Michael Lyngbøl (none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 May 2001 - 00:10:08 CEST

Date: Thu, 31 May 2001 00:10:08 +0200
From: Michael Lyngbøl <none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: alias for root mail (cron output)

On 31.05.2001 00:03:46 +0000, Munish Chopra wrote:
> Jeg har et cron-job som opdaterer ports-all og src-all dagligt, men jeg
> er ikke glad for at skulle logge ind som root hver gang for at checke de
> mails. Jeg kan væl sætte noget i /etc/aliases sådan at min egen bruger
> får det i stedet, men hvad skal der stå? cron: bruger?

Du retter i /etc/mail/aliases og indsaetter:

root: <none@min--mail.adresse.lh.bsd-dk.dk>

Og koerer derefter '/usr/bin/newaliases'

> Og bare ud af nysgerrighed, kan jeg re-directe output fra cron jobs,
> inklusive mails, til /dev/null?

Ja, med noget a la i din crontab:

10 12 * * * /mit/program > /dev/null 2>&1

Ovenstaaende smider output til stdout og stderr i /dev/null

/Michael

--
Michael Lyngbøl -- michael at lyngbol dot dk
TDC Tele Danmark, DataNetworks, IP section