Re: Exited on signal 11 ??

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 May 2001 - 20:39:19 CEST

Date: Wed, 30 May 2001 20:39:19 +0200
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Exited on signal 11 ??

mads@kanon.net wrote:

> Der er selvfoelgelig lige den detalje at jeg ikke compilede noget.. :(
>
> Meddelelsen optraadte her til morgen i min daglige "security mail" og
> jeg har ikke compilet noget de sidste 5 dage..
>
> linket er ret godt. Der staar en masse jeg ikke vidste (uden at det
> behoever at betyde saa meget..)

Det har ikke noget med at compile/ikke compile at gøre. Det har bare
vist sig at den måde compilere opfører sig på har en tendens til at
stresse hardware, så de første tegn på stegt hardware plejer netop at
dukke op når man compiler software.
Programmer på min arbejdsmaskine begyndte på et tidspunkt at gå ned helt
umotiveret. I starten var det meget få gange, indtil OS begyndte at
crashe. Det endte med at kernen døde under boot og til allersidst var
det ikke engang muligt at komme ind i BIOS-menuen. Jeg kiggede inde i
maskinen da jeg ved boot istedet for en ram-test fik abstrakt kunst på
skærmen.
Årsagen viste sig at være en tilstoppet cpu-køler. Jeg har ikke haft
nogen problemer siden udskiftning af køleren, så hardwaren har ikke
taget permanent skade.

--
Hroi Sigurdsson