Re: IPv6 (was: Bind 8 & Bind 9 ?)

From: Morten Liebach (none@morten--hotpost.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 25 May 2001 - 20:04:30 CEST

From: "Morten Liebach" <none@morten--hotpost.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 25 May 2001 20:04:30 +0200
To: "'bsd-dk@BSD-Dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: IPv6 (was: Bind 8 & Bind 9 ?)

On 25, maj, 2001 at 06:08:05 +0200, Munish Chopra wrote:
> [...]

Hej rod!

        [snip]

> [...]
> de sagde, men et par ting satte sig fast:
>
> IPSec bruger noget der hedder IKE til authentication. IKE er nu meget
> godt, MEN det er kæmpestort (ca. 30000 linier kode - yep, 30000). BSD
> folkene er royally pissed off over det her fordi de gerne vil se noget
> mere KISS (Keep It Simple Stupid). De mener at der er alt for stor
> chance for at noget går galt når det er så stort og kompliceret. Flere
> BSD folk render faktisk rundt i T-shirts på hvilke der står 'No to IKE'.
> Er der nogen der ved mere om dette ville jeg selv være yderst

Det er RFC'ernes skyld, siger Theo de Raadt! :-)
Jeg kan ikke lige finde det i arkiverne, men på misc@openbsd.org var der
en diskussion om det for et halvt års tid siden ...

Se OpenBSD's FAQ: http://www.se.openbsd.org/faq/faq13.html, den er
dæleme lang, og det ser kompliceret ud, men jeg har ingen erfaring med
det selv.
Allernederst på ovenstående side er der links til RFC'erne på området.

        [snip]

> Meget endda. Jeg kunne selv finde på at tage til København for dette...

Ja, det ku' jeg også, og i ugerne 27 & 28 er jeg der (hint!). :-)

Ja. Det ser godt ud.

--
Morten Liebach <none@morten@hotpost.dk>; <morl.aarhus--fdir.dk.lh.bsd-dk.dk>
PGP key: http://home1.stofanet.dk/liebach/pubkey.asc