Re: fetchmail som daemon

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 May 2001 - 17:50:19 CEST

Date: Wed, 23 May 2001 17:50:19 +0200
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: fetchmail som daemon

Munish Chopra wrote:

> Jeg har efterhånden wrestlet end mutt+sendmail combo ned som jeg egentlig er meget glad for. Men i dag prøvede jeg så at få fetchmail til at hente min mail for en pop3-server. Det virker også meget fint, men indtil videre ligger fetchmail som cron job...hvilket stinker fordi jeg får en Cron mail hver gang.

Hvis du er træt af mails kan du vel bare pipe stdout til /dev/null. Hvis
fetchmail også skriver til stderr når der ikke er fejl så brug
"fetchmail > /dev/null 2>&1".

> Jeg ved at man også kan køre fetchmail som daemon, men hvordan får jeg den til at starte under boot, og stoppe under shutdown?

Fetchmail er jo ment som en pr. bruger proces, ikke en system proces.
Men hvis du tør, så put den i /etc/rc.local (helst med en "su bruger"
foran.

> Lidt clueless hvad sådan noget angår...

Vil du ikke være venlig at begrænse dine linier til max 72 tegn?

--
Hroi Sigurdsson