Performance på IDE diske i FreeBSD?

From: Mads Hugo Pedersen (none@madsp--miba.auc.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 22 May 2001 - 12:47:40 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Performance på IDE diske i FreeBSD?
From: Mads Hugo Pedersen <none@madsp--miba.auc.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 22 May 2001 12:47:40 +0200

Hej,

Jeg kører FreeBSD 4.3-Stable på en maskine hvor jeg lige har monteret to
nye 60Gb Maxtor IDE diske og en ASUS Ultra66 controller (en disk på hver
kanal). Maskinen er i forvejen monteret med en 18Gb SCSI disk.

Er der nogle tweaks jeg kan lave på IDE diskene, jeg syntes ikke helt de
performer særlig godt... De sidder i et raid 0 config.

Ifølge man siden til ata, vælger ata selv den hurtigste/bedste måde at
køre diskene på. Men de performer stadig betydeligt meget dårligere end
scsi disken.

hw.ata.ata_dma er iflg. sysctl sat til 1...

Mvh Mads