MySQL - Error.

From: Tomas Norre (none@Tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 14 May 2001 - 16:53:06 CEST

From: "Tomas Norre" <none@Tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: MySQL - Error.
Date: Mon, 14 May 2001 15:53:06 +0100

Hej..

jeg kan ikke starte mysql på min OpenBSD maskine. jeg bruger kommandoen
"mysql" er det i det hele taget den rigtige kommando for at starte
programmet ? Jeg skal have oprettet en database og det skulle i sig selv
være simpel nok da jeg har arbejdet med mange databaser forhen. men jeg har
aldrig arbejdet med mysql. så er der nogle der kan hjælpe mig til at starte
programmet. ? så tror jeg resten køre automatisk.

w3# mysql
ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket
'/var/mysql/mysql.sock' (2)
w3#

Forresten: Skal der på serveren være indstalleret noget specielt udover php
for at kunne bruge Mysql i php programmeringen. ?

Hilsen
Tomas / http://195.215.178.12