Re: SV: SV: SV: Filoverførsel

From: Jan Erling Staff (none@jes--kampsax.dtu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 13 May 2001 - 14:02:25 CEST

Date: Sun, 13 May 2001 14:02:25 +0200 (CEST)
From: Jan Erling Staff <none@jes--kampsax.dtu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: SV: SV: SV: Filoverførsel

On Sun, 13 May 2001, Tomas Norre wrote:

> Anyone help me..
>
> forklar mig hvorfor mine to maskine ikke kan se hinanden lokalt, gennem hub,
> men kun gennem internettet.

Kan det være fordi hubben ikke er alt for intelligent, sådan at
hastigheden afgøres af den langsomste opkobling, hvilket er din
internetopkobling på 56K? Derfor bliver al trafik på hubben 56K. Prøv
evt. at lukke internetopkoblingen, og se om hastigheden mellem dine to
maskiner ikke forbedres.

Hvis det ikke er problemet, kan du prøve med en /usr/sbin/traceroute fra
openbsd maskinen til windowsmaskinen, og se hvordan den synes de to
maskiner skal snakke sammen.

mvh Jan