RE: ssh - backup

From: Henrik Kramshøj (none@henrik.kramshoj--vigilante.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 10 May 2001 - 09:56:01 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@henrik.kramshoj--vigilante.com.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@BSD-Dk.dk'" <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: ssh - backup
Date: Thu, 10 May 2001 09:56:01 +0200

Hej Jimi

Jeg har prøvet at lave fuld backup via SSH på kryds og tværs mellem mine
systemer derhjemme - det tager ekstremt lang tid synes jeg.

Jeg overvejer pt. forskellige muligheder for at undgå at lave backup af
"distributionsfiler" dvs de filer der bliver installeret fra CDROM'en
- de er nemme at reetablere, og egentlig ønsker jeg kun at lave backup af
egne
filer, ændrede konfigurationsfiler og programmer jeg selv har installeret
manuelt.

Er der nogen der har en god ide, eller allerede har lavet script ?
på Linux prøver jeg noget i stil med:
1) find / > all-files - find alle filer på disk
2) rpm -qla > all-rpm-files - find ud af hvilke der var med i rpm pakker
3) og diff all-files all-rpm-files find ud af hvilke der skal tages backup
af

Kan man evt. bruge md5 signaturerne fra FreeBSD disken (jeg erindrer noget
om at der er
en sådan) til at finde filer der IKKE er ændret - som ikke skal medtages i
backup ?

De systemer jeg vil lave backup af er OpenBSD, FreeBSD og Red Hat Linux 7.1
- og hvis hele backup'en totalt kan være på en CD-R skive vil det være rart
:-)

Tak for alle tips

Henrik Lund Kramshøj
henrik.kramshoj@vigilante.com