Re: SV: ssh

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 09 May 2001 - 18:09:43 CEST

Date: Wed, 9 May 2001 18:09:43 +0200
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: ssh

On Wed, May 09, 2001 at 05:30:22PM +0200, Jimi Jørgensen wrote:
> Hej igen.

> Desværre har jeg allerede gjort precis som der står i handbook /manpages,
> men jeg synes ikke lige det har den ønskede effekt..
>
> Er der nogen som rent faktisk har prøvet det her (og fået det til at virke)
> ?
>
> Skal der være noget specielt enablet i sshd_config ?

Hvis du har genereret pasords løse identity keys / id_dsa keys så skal
der ikke andet til end:

# sshd_config
RSAAuthentication yes

Samt din identity.pub i remotehostens .ssh/authorized_keys
Hvis det er ssh2 du vil bruge , så skal din id_dsa.pub key i remotehostens
.ssh/authorized_keys2

I remotehosten's .ssh/known_hosts skal du have pub key'en for den hosts
du kconnecter fra, nemmest bare lav en connect og du får den automatisk..
Dette virker ihvertfald for mig

/Hemster