Port af devicedriver

From: none@tim.boerresen--chello.no.lh.bsd-dk.dk
Date: Wed 09 May 2001 - 13:33:33 CEST

From: <none@tim.boerresen--chello.no.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Port af devicedriver
Date: Wed, 9 May 2001 13:33:33 +0200

Hej BSD'ere,
JEg forsøgte at sende dette til listen i går aftes, men det dukkede aldrig op, så nu prøver jeg igen.

Jeg sidder her med et par pci 10/100MB netkort. Deres to vigtigste kvaliteter er, at de var billige og så der fulgte der device driverer med ( source of cource ) til FreeBSD & Linux.

Nu har jeg fået den skøre ide, så fremt det ikke bliver alt for
besværligt, at forsøge at porte driveren til OpenBSD.

Jeg kender ikke noget til forskellen på kerne / driver niveau mellem Free & Open, så jeg ved ikke om jeg har stukket hovedet i løvens gab, eller der bare er tale om en triviel opgave.

Findes der en OpenBSD ækvivalent til Linux's Kernel Hackers Guide, som jeg kunne støtte mig til / bruge som hjælp til projektet ?

Venlig hilsen
Tim