Re: Port af device driver

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 09 May 2001 - 00:29:49 CEST

Date: Wed, 9 May 2001 00:29:49 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: Port af device driver

On Wed, May 09, 2001 at 12:09:56AM +0200, Tim Børresen wrote:
> Jeg sidder med et par netkort : pci 10/100 MB ethernet. Deres to
> vigtigste kvaliteter er, at de var billige og så der fulgte der device
> driverer med ( source of cource ) til FreeBSD & Linux.
>
> Nu har jeg fået den skøre ide, så fremt det ikke bliver alt for
> besværligt, at forsøge at porte driveren til OpenBSD.
>
> Findes der en OpenBSD ækvivalent til Linux's Kernel Hackers Guide, som
> jeg kunne bruge som hjælp til projektet ?

Well... Jeg er igang med "The Design and Implementation of the 4.4
BSD Operating System" af McKusick, Bostic, Karels & Quarteman som dog skal
læses sammen med koden i /usr/src/sys. Du kan starte med at kigge under dev
og pci og se hvor langt du kan komme. Du er velkommen til at skrive tilbage
med spørgsmål eller guldkorn. Jeg er selv så småt ved at prøve at få
driveren til et D-Link 570TX til at virke ordentligt under OpenBSD Current
(2.9).

Sven

Ps. nåja det er når jeg ikke har mærkelige pakkeproblemer under FreeBSD
eller laver opgave... suk!