Re: Pakkeproblem

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 07 May 2001 - 15:38:28 CEST

Date: Mon, 7 May 2001 15:38:28 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: Pakkeproblem

On Mon, May 07, 2001 at 03:11:16PM +0200, Henrik Andersen wrote:
> pkg_version giver dig bare info om den version du har installeret om den
> er ældre, up2date, eller nyere end den i dit ports træ. Brug pkg_info så
> får du de oplysninger om version som du skal bruge for at lave pkg_delete.

Hmmm... lidt forkert klippe/kopiere - jeg brugte reelt pkg_info og det var
derfor det undrede mig at den ikke havde versionsnummer.

> Problemerne opstår sikkert at der bliver opdateret libs som de er
> afhængige af. Den letteste måde at at få et overblik over hvilke
> programmer der er nødvendige at opdatere (med pkg_version) og lave en
> pkg_delete og derefter installere nyeste version.

Joo... men med fx. Gnome komme vi ud i at skulle afinstallere hele møget og
installere det igen også selvom dele af Gnome er up2date. Problemet er nok
at Gnome har dependencies på kryd og tværs.

Jeg kan dog hilse og sige at jeg er gået igang med at afinstallere og
resinstallere. Desværre er der visse ting der skal gøres manuelt... ØV!
Sidst jeg gjorde fik jeg et godt resultat med et nogenlunde stabilt Gnome
miljø.

--
Sven