Re: Remove Apache

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 02 May 2001 - 15:50:43 CEST

Date: Wed, 2 May 2001 15:50:43 +0200
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Remove Apache

On Wed, May 02, 2001 at 03:19:31PM +0100, Tomas Norre wrote:
> Jeg sidder og skal afinstallere min apache webserver for at installere en
> nyere. Jeg sidder og ikke kan finde ud af hvordan jeg afinstallere, eller
> rettere hvordan jeg fjerner alle filer og indstillinger som er brugt før..
>
> Det kan godt være der er noget i min fremgangsmåde jeg har helt misforstået,
> men så vil jeg gerne have et alternativt bud på hvordan det løses.

Først og fremmest, hvis du har installeret din apache fra ports, er den
nemmeste måde at afinstallere at bruge 'pkg_delete {pakkenavn}' kan findes
ved at skrive pkg_info, et eller andet sted på listen her skulle du gerne
kunen se apache-1.3.9 (hvis jeg husker rigtigt at det var den du havde
installeret)
Hvis du kan følge denne fremgangsmåde har du nu slettet din apache-1.3.9
installation, og du kan gå videre med at installere din apache-fp fra
ports.

Hvis du ikke har installeret apache fra ports til at begynde med, så skal
du til at bruge 'rm', og et lille detektiv arbejde kan begynde. typisk vil
en installeret version fra original sources ligge i /usr/local/apache, her
vil de fleste brugte filer ligger samt konfigurations filerne.
(somebody correct me if I'm wrong)

Either way, held og lykke :)

/Hemster

* Use the ports Luke! *