Re: Problem med lyd på Dell Inspiron 3500

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 02 May 2001 - 10:19:06 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Problem med lyd på Dell Inspiron 3500
Date: Wed, 02 May 2001 10:19:06 +0200
From: Poul-Henning Kamp <none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>

In message <none@3AEFC163.15BB82BE--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk>, =?iso-8859-1?Q?J=F8rgen=20Fr=F8jk=20Kj=E6rsgaard?= writes:

>Kan jeg få dig til at sende din kernekonfiguration, altså config-filen
>til compileringen + /boot/kernel.conf? Det kan måske afdække problemet
>her.
>
>Får du også en IRQ konflikt, når systemet booter? Jeg fik den også under
>Linux, men lyden virkede fint alligevel...

        #!/bin/sh

        kldload snd_maestro
        ln -fs mixer0 /dev/mixer
        ln -fs audio0.0 /dev/audio
        ln -fs dsp0.0 /dev/dsp
        ln -fs dspW0.0 /dev/dspW

Jeg har ikke forstand på sound-cards, men under en -current er alt
hvad jeg gør ovenstående shell-script.

Jeg ved ikke om det nye lydkode er MFC'et tilbage i 4.3-R

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956