Sende logfiler via e-mail?

From: Michael Rasmussen (none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Mar 2001 - 19:06:25 CEST

Date: Wed, 28 Mar 2001 19:06:25 +0200
From: Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-dk@bsd-dk.dk" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Sende logfiler via e-mail?

Som nogle måske vil huske, har jeg tidligere brugt Linux. Nu sidder jeg
med en FreeBSD 4.3-RC boks, og der bliver logfilerne roteret v.h.a.
newsyslog (så vidt jeg husker).

Men kan newsyslog også indstilles til at sende en given logfil via
e-mail, eller skal man (som jeg gjorde på Linux) bruge logrotate i stedet.

Hvis man installere logrotate, kunne jeg forestille mig at den ville
konflikterer med newsyslog, og at man derfor er nødt til at droppe
newsyslog på de logfiler man ønsker tilsendt i en e-mail.

Hvad er bedst/smartest at gøre på en FreeBSD boks, eller sagt på en
anden måde, hvad gør I normalt? :)

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen