Re: Indkaldelse til stiftende generalforsamling

From: Morten Seeberg (none@ml--seeberg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 04 Mar 2001 - 15:02:28 CET

From: "Morten Seeberg" <none@ml--seeberg.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Indkaldelse til stiftende generalforsamling
Date: Sun, 4 Mar 2001 15:02:28 +0100

Øv, lige præcis på det tidspunkt tjekker jeg ind på et hotel skåret ud i is
i Grønland og kommer hjem 14 dage senere. Nå, nok pral...

Jeg synes initiativet er kanon, og jeg tror det er en god måde at få gang i
samarbejdet i BSD-DK, som uden tvivl har været lidt sløvt det sidste års
tid, og her behøver jeg jo kun at kigge på mig selv som har droppet 2 møder
pga. mit faste arbejde.

Er der nogen der kan fortælle lidt om hvilke idéer man havde med at lave en
forening? Jeg tænker her på, om der var nogle ting i mente ville blive
nemmere eller vi nemmere kunne fokusere på?

Jeg vil derfor stille et par spørgsmål her:

> a. Medlemmer er alle fysiske personer der er tilmeldt en eller
> flere af foreningens email-lister.

Vil der ikke være en fordel i at lave en decideret tilmelding i stedet for
bare at have listerne, jeg har altid synes det virker lidt diffust.

Jeg vil desuden foreslå, hvor fjernt det end virker for jer, at lave et par
sikkerhedsnet mht. til opløsning af foreningen osv, som kræver at nogle
ændringer skal vedtages på 2 efter hinanden følgende generalforsamlinger.
Jeg ved godt det virker negativt, men jeg siger det kun fordi jeg rent
faktisk sad i en non-profit forening, hvor et medlem løb fuldstændig af
sporet, og kørte foreningen i sænk ved at slæbe en masse venner ind og så
skabe splid => nedlægning af foreningen.