Re: [linux-emul] stadig problemer. glibc?

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@bjarne--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 03 Mar 2001 - 12:30:01 CET

Date: Sat, 3 Mar 2001 12:30:01 +0100
From: Bjarne Wichmann Petersen <none@bjarne--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: [linux-emul] stadig problemer. glibc?

On Tue, 27 Feb 2001 16:41:30 +0100
Hroi Sigurdsson <none@hroi--netgroup.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Du kan ikke linke FreeBSD libs og linux binaries sammen. Du skal have
> en *linux* libGL.so under dit linuxtræ.
> Åbning af filer fra linuxprogrammer kigger derimod først under
> /compat/linux og dernæst under /.

Ok, jeg har nu lagt libGL ind og "branded" den... og jeg får samme fejl.

current dir: /usr/compat/linux/usr/games/quake3/libGL.so: cannot open
shared object file: No such file or directory

Problemet er ikke at libGL ikke ligger i ld-path'en, det gør den.

Den linux-version af X 4.0.2 jeg hentede (fra xfree86.org) var til
glibc2.1. Er det ikke den som linux-emuleringen kører med?
(/compat/linux/lib/libc-2.1.2.so)?

Jeg er lidt rådvild her...

Bjarne