Re: MySQL problem - kan ikke connecte via mysql.sock

From: Scotty (none@scotty--scotty.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 02 Mar 2001 - 11:05:19 CET

Date: Fri, 02 Mar 2001 11:05:19 +0100
From: Scotty <none@scotty--scotty.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: MySQL problem - kan ikke connecte via mysql.sock

tigerdyr@hundredemeterskoven.dk wrote:

> On Fri, 2 Mar 2001, Scotty wrote:
>
> > Jeg refererer til sidste linie i min mail: "mysql.sock ligger i /tmp/ og
> > ,mysql kører - men jeg kan ikke connecte..."
> Et par ting som du garanteret har prøvet:
>
> check at du ikke har en .my.cnf (eller lign.) liggende i dit homedir,
> der kunne stå noget gams i den :)

Den findes ikke på min maskine.

> Ellers prøv at køre en mysqladmin shutdown og køre dit startscript een
> gang til. ;-)

OK, det gav samme resultat.

[root@scotty mysql-3.23.32-pc-linux-gnu-i686]# ./configure
NOTE: This is a MySQL binary distribution. It's ready to run, you don't
need to configure it!

To help you a bit, I am now going to create the needed MySQL databases
and start the MySQL server for you. If you run into any trouble, please
consult the MySQL manual, that you can find in the Docs directory.

Installing all prepared tables

Support MySQL by buying support/licenses at https://order.mysql.com

Starting the mysqld server. You can test that it is up and running
with the command:
./bin/mysqladmin version
[root@scotty mysql-3.23.32-pc-linux-gnu-i686]# Starting mysqld daemon with
databases from
/home/hooters/install/nymysql/mysql-3.23.32-pc-linux-gnu-i686/data

Server version 3.23.32
Protocol version 10
Connection Localhost via UNIX socket
UNIX socket /tmp/mysql.sock
Uptime: 54 sec

DBI->connect failed: Can't connect to local MySQL server through socket
'/tmp/mysql.sock' (111)

--

Best Regards - Scotty

Mailto:Scotty@scotty.dk Mailto:webmaster@scotty.dk