Re: MySQL problem - kan ikke connecte via mysql.sock

From: Scotty (none@scotty--scotty.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 02 Mar 2001 - 10:48:07 CET

Date: Fri, 02 Mar 2001 10:48:07 +0100
From: Scotty <none@scotty--scotty.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: MySQL problem - kan ikke connecte via mysql.sock

Michael Lyngbøl wrote:

> ^^^^^
>
> Nu er det her jo en BSD-liste, og ikke en Linux liste.

Det ved jeg godt, men i er de eneste der svarer - og i er en hel del hårdere
end Linux folkene :) Desuden vil dette også være min indgang til BSD på et
tidspunkt. Men det er lidt for langhåret til mig endnu.

> Dit spørgsmål har ikke direkte noget med hverken Linux eller BSD at
> køre.
>
> Har du?:
>
> - Læst dokumentationen

Ja

> - Startet MySQL

Jeg refererer til sidste linie i min mail: "mysql.sock ligger i /tmp/ og
,mysql kører - men jeg kan ikke connecte..."

> (ellers prøv at installere en RPM-pakke, det virkede da jeg bruge Linux)

Det har jeg også prøvet - men det er no go. Samme problem, uanset hvilken
version, og om det er RPM eller Source eller bin.

> /Michael

/Scotty