freetype gd php freebsd 4.3

From: Dan Larsen (none@nerd--nerdcoders.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 29 Jun 2001 - 15:23:59 CEST

Date: Fri, 29 Jun 2001 15:23:59 +0200
From: Dan Larsen <none@nerd--nerdcoders.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: freetype gd php freebsd 4.3

Hejsa :o)

Er der nogle der gider at lave en guide til installation af php med gd
ttf og zlib?
Jeg har prøvet at installere via ports, men det virkede ikke.... Så
prøvede jeg "the good old way"...
Men det virkede heller ikke... kan man egentlig compile de filer ens
ports har lavet, med sin egen Makefile?
For jeg tror det er der det går galt... den skrive dette under min php
config:
checking for libjpeg (needed by gd-1.8+)... no
configure: warning: If configure fails try --with-jpeg-dir=<DIR>
Men jeg har kun brug for png,
desuden skriver den:
checking for gdImageCreateFromPng in -lgd... (cached) no
Ikke desto mindre virker dette:
$img = ImageCreateFromPng($file_name);
Så længe jeg ikke prøver at bruge ttf font, kan den såmænd også lave et
billede, og jeg kan også sagtens bruge ImageString()...
Hvad skal jeg downloade, hvorfra, og hvordan skal det kompileres?...
I don't get it.... I hope you do :o)

Thank U VERY much :o)

Dan