Sv: licq, natd mv..

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 29 Jun 2001 - 07:06:19 CEST

From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Sv: licq, natd mv..
Date: Fri, 29 Jun 2001 07:06:19 +0200

Hej

> nu synes jeg jeg har fumlet rundt længe nok - er der nogle som har
> en opskrift til hvordan natd/ipfw skal sættes op for at kunne acepterer
> direct connections som f.eks. chat, file transfer mv. ?
>
> tdc-router
> |
> freebsd ipfw gateway
> |
> freebsd box med licq.

1 - Uden videre:
I bedste fald kan Du få det til at virke for een maskine ved at mappe en
port range ind til den pågældende icq og konfigurere den til at benytte
de pågældende porte. Jeg formoder iøvrigt at TDC routeren IKKE
laver nat.

2 - Integreret i natd
Øhh.. Nej.. FreeBSD's natd har ikke "tillægsmoduler" der kan håndtere
de mere trælse apps. såsom f.eks. h323, ICQ mv.

3 - App. proxy
Ikke at det har noget med ICQ at gøre, men der er f.eks en h323 proxy i ports

4 - Socks
Se i ports. Konfigurer Din icq til socks

Disclaimer:
Jeg ved ikke i hvor stor en udstrækning licq kan konfigureres, ovenstående
skal ses på baggrund af icq 99 og icq 2000 til Win32.

mvh

Kristain AKA The eternal newbie