Re: Mystik i /var/log/messages (firewall)

From: Michael Rasmussen (none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Jun 2001 - 12:35:11 CEST

Date: Fri, 22 Jun 2001 12:35:11 +0200
From: Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mystik i /var/log/messages (firewall)

Michael Rasmussen wrote:

> Er der nogen der har et bud på, hvorfor ovenstående "pluselig" dukker > op i messages filen?

Jeg er kommet frem til, at det muligvis var en Win-box bag firewall'en
der er gik ned, lige efter den havde sendt en request til en webside -
og derfor kunne pakkerne jo så ikke afleveres af natd.

Det kan dog også være en der har sendt falske etablished pakker til min
firewall, da jeg mangler at optimere mine regler lidt på det punkt, men
da det kun drejer sig om disse få forsøg, tror jeg mest på Win-boxen :)

--
Med venlig hilsen
 Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>