RE: pcmcia netkort i FreeBSD 4.3

From: Henrik Kramshøj (none@henrik.kramshoj--vigilante.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Jun 2001 - 09:25:56 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@henrik.kramshoj--vigilante.com.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: pcmcia netkort i FreeBSD 4.3
Date: Wed, 13 Jun 2001 09:25:56 +0200

Pudsigt

Igår prøvede jeg at installere OpenBSD 2.8, NetBSD 1.5 og FreeBSD 4.2 på en
Scumpaq Armada 1750 med et sådant PC-Card (model: 3CXFE575CT)
(Forberedelse til skrivning af IPv6 introduktion, præsentation til
hyggeaften - snart)

FreeBSD registrerede at der var et kort men døde fuldstændigt !
- jeg prøvede at installere uden kortet, men den døde da jeg senere indsatte
det

OpenBSD registrede kortet og jeg kunne bruge det - sådan da
- Da jeg lavede "TCP connect" scan over IPv6 døde kortet med "xl0: watchdog
timeout"
- jeg tror ikke driveren er helt stabil i den version

Hvis du skal bruge et netkort her og nu kan det være du skal prøve at låne
dig til
et ældre kort - med mere stabile drivere
eller prøv at bruge de nyeste drivere - og giv feedback til udviklerne
- selvom man ikke kan programmere kan man sagtens give værdifuld feedback
til Open Source
projekter (og så er det fedt at få mail fra de store personligheder :-) ).

Mvh

Henrik Lund Kramshøj
henrik.kramshoj@vigilante.com
Security Engineer