Re: Apache error

From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard (none@jfk--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Jun 2001 - 20:07:41 CEST

Date: Tue, 12 Jun 2001 20:07:41 +0200
From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard <none@jfk--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Apache error

Tomas Norre wrote:

> Hej..
>
> Når jeg vil starte apache for jeg denne fejl..
>
> ------FEJL-----
>
> w3# httpd
> /usr/libexec/ld.so: httpd: libmysqlclient.so.10.0: No such file or directory
> w3#
>
> -----FEJL SLUT----
>
> Hvad kan det skyldes, den starter ikke op..

Det skyldes sandsynligvist, at du ikke har installeret mysql-client. php
afhænger af det, også selvom du ikke bruger mysql. Det kan også være
fordi du har installeret en forkert version, eller at det ligger et
forkert sted. Prøv at checke med pkg_info, om mysqlclient er
installeret.

mvh. Jørgen

--
Jørgen Frøjk Kjærsgaard, Systemkonsulent (Systems Consultant)
Informaticon ApS * Web: www.informaticon.dk * Tlf: +45 8672 0093