Re: mysql password ...

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 10 Jun 2001 - 17:10:30 CEST

Date: Sun, 10 Jun 2001 17:10:30 +0200
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: mysql password ...

Tomas Norre wrote:

> ja men det er jo det jeg skal til at sætte... der er ikke sat noget password
> på nuværende tidspunkt ?

-p angiver at der skal bruges password til at forbinde (det er det
password du bliver spurgt om).
password kommandoen skal have et parameter: det som passwordet skal
ændres til.
Så mon ikke du skal bruge følgende (som du får at vide lige efter
installation):

mysqladmin -u root password 'hullabulla'

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton