Re: SV: PHP & MySQL (install)

From: Rene Pedersen (none@macfat--macfat.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 10 Jun 2001 - 11:23:48 CEST

Date: Sun, 10 Jun 2001 11:23:48 +0200
From: Rene Pedersen <none@macfat--macfat.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: PHP & MySQL (install)

On Sun, Jun 10, 2001 at 08:16:40AM +0200, Morten W. Nissen wrote:

> den

> Hvis du installere via ports er det i filen /usr/ports/www/mod_php4/Makefile
> du
> skal have fat i - led efter et sted hvor der står
> CONFIGURE_ARGS+=--without-mysql
> (kan ikke huske om det er without eller disablet der står.
> Herefter køre du bare en make efterfuldt af make install

Når du installerer mod_php4 fra ports, behøver du ikke ændre i Makefile. Der er et fint menusystem til at vælge/fravælge hvad du ikke vil have med af php moduler. Den bygger så også alle dependencies i den rigtige rækkefølge, så du behøver ikke installere eks. MySQL først. Alt bliver som standard lagt under /usr/local hvis du ikke angiver andet

// Rene

--
Micro$oft is not the answer, Micro$oft is the question, the answer is no.