Re: cvsup af ports driller

From: Munish Chopra (none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 02 Jun 2001 - 18:53:57 CEST

Date: Sat, 2 Jun 2001 18:53:57 +0200
From: Munish Chopra <none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: cvsup af ports driller

On Sat, Jun 02, 2001 at 06:39:53PM +0200, Hroi Sigurdsson wrote:
> Jeg har oplevet at opdatering af FreeBSD ports er begyndt at drille:
>
> Delete ports/www/jakarta-tomcat/files
> Updater failed: Cannot delete "/usr/ports/www/jakarta-tomcat
> ot empty
>
> Hvis jeg fjerner jakarta-tomcat helt og kører cvsup igen virker det. Men
> hvis jeg så senere cvsup'er opstår samme fejl igen. Det virker som om
> der er foretaget kirurgisk indgreb i CVS, med komplikationer tilfølge.
> Fejlen opstår på flere forskellige, uafhængige bokse.
>
> Nogen ideer?

Det nøjagtige svar står i mailing liste arkiverne et eller andet sted,
men kort sagt (så vidt jeg kan huske) skal du bare lave en rm -rf af
/usr/sup/ports-all/checkouts.cvs:. - så skulle det hele være OK igen.

Den nye version af cvsup har en bugfix sådan at det her ikke sker igen
(_mange_ folk har haft problemer med det), hvilket også betyder at
cvsup-bin og cvsupd-bin ports'ene smides ud nu. cvsup only :) (og ja,
der er lavet en option sådan at de grimme Modula-3 libs ikke skal
kompileres).

--
-Munish