Re: fejl under make installworld

From: Michael Hembo (none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 19 Jan 2001 - 00:33:01 CET

From: "Michael Hembo" <none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: fejl under make installworld
Date: Fri, 19 Jan 2001 00:33:01 +0100

Hej Sidsel

Det burde være til at overse

>[SNIP]
>--------------------------------------------------------------
>--------------------------------------------------------------
>cd /usr/src; make -f Makefile.inc1 install
>===> share/info
>===> include
>cd /usr/src/include/../sys; install -C -o root -g wheel -m 444
>isofs/cd9660/*.h
> /usr/include/isofs/cd9660
>cd /usr/src/include/../sys; install -C -o root -g wheel -m 444
>ufs/ffs/*.h /usr/include/ufs/ffs
>install: ufs/ffs/softdep.h: No such file or directory
> [...]

Det er fordi man AKTIV skal slå soft-updates til. Man skal manuelt ind og rename/symlinke
en eller to filer. Derved sikrer man at det kun er admin's der har læst README til soft-updates,
og derfor ved hvad de går ind til, der bruger det.

Soft-updates kan seriøst smadre dine data hvis du er uheldig.

Fra /usr/src/sys/ufs/ffs/ffs_softdep_stub.c

/*
 * Use this file as ffs_softdep.c if you do not wish the real ffs_softdep.c
 * to be included in your system. (e.g for legal reasons )
 * The real files are in /usr/src/contrib/sys/softupdates.
 * You must copy them here before you can use soft updates.
 * Read the README for legal and technical information.
 */

Faktisk lå filerne i /usr/src/sys/contrib/softupdates

Sådan har det været tidligere, men jeg kan se her på en 4.2 at softupdates faktisk ligger i
/usr/src/sys/ufs/ffs/, så prøv at slette dine symlinks og hent /usr/src/sys ind igen...

Michael