Porting af C++ applikation fra Windows NT platform til FreeBSD, Opstilling af BSD udviklingsmiljø

From: Christian Døssing (none@christian--handshake.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 Jan 2001 - 13:57:47 CET

From: Christian Døssing <none@christian--handshake.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Porting af C++ applikation fra Windows NT platform til FreeBSD, Opstilling af BSD udviklingsmiljø
Date: Tue, 9 Jan 2001 13:57:47 +0100

Som ny fyr på bsd-dk mailing listen vil jeg gerne starte med at sige hej!:
HEJ! =)

Jeg er system administrator i et mindre firma der laver et content
management system baseret på en Windows NT / IIS platform, grundet krav fra
en stor potentiel kunde, skal dette system portes til en UNIX platform, her
mener jeg FreeBSD vil være det rette valg.
Mit spørgsmål lyder:
- Hvordan opstiller jeg det bedste udviklingsmiljø, for vores udvilkere?
        Vi benytter os p.t. af Visual Studio Enterprise (Visual C++) samt
        Visual SourceSafe til versionsstyring.
        Vil det være fordelagtigt at bibeholde dette miljø og er det muligt
at
        opstille en FreeBSD server, som en art compile server?
        Eller; vil det være smartere at smække FreeBSD arbejdsstationer op
        til udviklerne, og hvilke udviklingsværktøjer kan i såfald
anbefales?

Håber der sidder nogen derude der har tid og lyst til at hjælpe mig =)

Skulle der sidde nogle dygtige C/C++ udviklere med erfaring i porting af
Win32 applikationer, eller bare erfaring med udvikling til UNIX / FreeBSD,
der mangler et job, er jeg bestemt også interesseret i at høre fra jer. (er
det en reklame? og er det forbudt? - if so, beklager jeg meget)

På forhånd tak
Med venlig hilsen

Christian Døssing
System Administrator