referat af LF2001 opfølgningsmøde

From: Sidsel Jensen (none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 15 Feb 2001 - 10:52:25 CET


Date: Thu, 15 Feb 2001 10:52:25 +0100 (CET)
From: Sidsel Jensen <none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@lf2001--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: referat af LF2001 opfølgningsmøde


REFERAT AF LF2001 opfølgningsmøde d. 14/2 kl 19:00 på Foley's

Tilstede :
Anders,Anton,Flemming,Henrik,Hildur,Michael,Morten,Sidsel,Søren

Sidsel var referent

1) Opfølgning på LF2001 opgaver

status på billetter til officials :
-----------------------------------

Mht. billetter er der styr på det.
Flemming har skaffet Vadim en billet.

pt. bliver der ca. 10 mennesker i "office-parken"

status på maskiner :
--------------------

Alpha-server : Vadim.
Vadim var ikke til stede men Anton havde snakket med ham og han havde
lovet at maskinen blev klar til LF2001. Vadim tilbød iøvrigt at vi kunne
låne ekstra andet hardware hvis det blev nødvendigt.

MAC OS X : LTH + JTE
Disse er pt. strandet.
Vil Jon eller Lars melde tilbage til listen med en status ?
( Søren har lovet at snakke med Jon og høre om status )

NAT Gateway : PR
NAT singleboard computer : PR
burde være OK, men Phil skal lige melde tilbage til listen med en status.
( Anton har lovet at spørge Phil om status )

Filserver : FJ
Flemming skal lige spørge om lov til at låne denne først, før den er OK
Dette bliver dog ikke noget problem.

Workstations : HA, FJ, SPS (ca. 4 stks)

HA : har installeret sin færdig med KDE, StarOffice, Gimp m.v - OK
der blev stillet spørgsmål om maskinen skulle placeres i scientific afd.
sammen med nogle linux maskiner, hvor den skulle fungere som grafisk
maskine.

FJ skaffer en e-mail adresse på en ansvarlig for scientific afd. og sender
til HA. HA tager kontakt til den ansvarlige

SPS : har installeret sin færdig med KDE, Gnome, StarOffice m.v. - OK

FJ : ville smide Applixware på maskinen., endnu ikke klar.

Anders : tager en Motorola 68040 maskine (Amiga) med NetBSD på,
med til LF2001

( SJ : tager en bærbar Scumpaq Armada M700 med som kan bruges hvis det
bliver nødvendigt )

status på hvordan/hvorfor papir :
---------------------------------

Søren har fået fat i det gamle hvordan papir og det kan IKKE forfattes på
en A4 side.
Han vil derfor lave en ultra kort vejledning til A4 siden men henvise til
en vejledning som bliver placeret på hjemmesiden.
Newbie vejledningen bliver sendt til bsd-dk listen til gennemlæsning i
denne uge.

status praktiske ting :
-----------------------

Der blev spurgt til skærme.

FJ : Vi afventer svar fra LF2001, der skulle gerne blive stillet nogle
Dell skærme til rådighed. HVIS IKKE vi hører noget, tager de mennesker som
indikerede det til mødet en skærm med.
Det ser ud til at vi maks. skal bruge 6 skærme

Søren tager et bundt BSD klistermærker med
Søren tager en labelmaskine med, som vi kan mærke maskinerne med

Der blive diskuteret hvorvidt vi skulle have t-shirts på eller blot
bsd-badges.

Ingen viste hvor man kunne få lavet badges.

Anders checker hvad priser på T-shirts er.
Søren mente at det lå omkring 75 kr per stk for 10 stk.

Der er rimeligt styr på plakat situationen
PHK skal have printet en kæmpe beastie

venlige-folk-med-biler skal have besked om hvor de skal hente computer
udstyr senest torsdag omkring frokost.

Listen af venlige-folk-med-biler blev udvidet med 2 mere : Michael &
Morten.

Dvs. at folk som gerne vil have kørt computer udstyr til Symbion fredag
skal give folk med biler besked + en adresse hvor det skal hentes fra
senest torsdag.

NBNBNBNBNBNBNBNBNBNBNBNBN
Vi mødes SENEST fredag d. 2/3 kl 18:00 på DKUUG og pakker messeposer.
Folk må gerne møde op før !

Efter kl 17:00 kan vi sagtens have udstyr stående, dvs. udstyr kan testes
af på Symbion efter kl. 17:00

Staff møder lørdag morgen kl. 7:45 *glup* (ifølge Hannes mail)

Alt udstyr pilles ned igen lørdag aften !
NBNBNBNBNBNBNBNBNBNBNBNBN

2) Opfølgning på opgaver ifb. stiftende generalforsamling

Da Jon ikke var til stede, var der en masse uafklarede spørgsmål angående
dette punkt.
FJ har clearet med DKUUG at vi kan låne et 30 - 60 mandslokale.
Det skal blot medeles ca. 1 uge i forvejen.
Den stiftende generalforsamling skal afholdes senest 14 dage - 3 uger
efter LF2001.
Vi har mulighed for at få dette annonceret i DKUUGs blad, så det vil være
fordelagtigt at time det med at vi kan få en annonce i bladet.

Vi skal SNAREST have fastsat dagsordenen til den stiftende
generalforsamling, da denne skal printes på hvordan/hvorfor papiret som en
rubrik.

Søren lovede at høre Jon, hvad status var.

3) Evt.

Det blev diskuteret hvorvidt vi skulle lave en announce-liste, som kunne
bruges til indkaldelse af møder, så folk ikke glemte det.
Folk fra bsd-dk listen vil til at starte med blive forcet på den nye
liste, hvorefter de kan melde sig fra.

De fremmødte mente at dette var en god ide.

Thats all folks!

/Sidsel

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Is the CEO the web equivalent of captain Ahab -
willing to sacrifice the entire crew in his mad
quest for the E-Whale ?
                                - NetSlaves
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



This archive was generated by hypermail 2b30 : Wed 15 Nov 2006 - 18:24:05 CET