ftp install?

From: Peter Larsen (none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 Dec 2001 - 13:33:40 CET

From: "Peter Larsen" <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: ftp install?
Date: Tue, 18 Dec 2001 12:33:40 -0000

Ja jeg er newbie, men nu har jeg altså prøvet det meste af igår uden
held/success...

Forklaring:
1 stk compaq desktop P60 /nogleog20mb ram/400mb harddisk/floppy/2 3com
10mbit netkort (etherlink III)
1 stk freebsd 4.2 / freebsd 4.4
2 stk floppy disks

Ovenstående skulle gerne ende med at blive min "router" (mere korrekt, min
"bridge" (pro@ccess ADSL)).

Til det formål har jeg tænkt mig at installere en minimal freebsd, rode lidt
rundt og få et resultat ud af jeg kan være bare lidt glad for...

selve partitionereing og opdeling af harddisken går fint, jeg har
eksperimenteret lidt med bootmgr/standard men det giver det samme (tror
egentlig ikke det er det som er problemmet, men jeg gik i panik).

Jeg har prøvet express installation med så meget "auto" som muligt..

Resultatet er at ftp installation dør lige så snart man når til "usr" diret
(-1 bytes of xxxxxxxxx) VTTY2 skriver noget om en crunsh core dump...

Og her står jeg, helt newbie, helt til grin.. ;)

Jeg har til test formateret harddisken i msdos, der er ikke meldt fejl.
Jeg har prøvet memtest86 v 2.7 og 2.8, men de vil ikke starte på maskinen
(mem fejl?)?

Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk