Re: ipfw regler for at få ftp trafik igennem?

From: Alex Holst (none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Dec 2001 - 20:02:51 CET

Date: Thu, 13 Dec 2001 19:02:51 +0000
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ipfw regler for at få ftp trafik igennem?

Quoting Dennis Pedersen (mlists@daydreamer.dk):
> Det der jo lidt et kompri om at det skal være sikkherd til en vis grænse men
> stadigt skal de programmer der er på indersiden fungere (det er blandt andet
> et Booking system der laver noget backup til en server et sted i landet via
> ftp så jeg kommer desvære ikke udenom FTP :()

Sikkerhed er ogsaa om at forslaa nogle ordenlige loesninger da de umuligt
kan have _krav_ om at bruge FTP. De skal blot have overfoert filerne. Du
derimod lader til at have en interesse i at tingene goeres ordenligt.
Forslaa en mindre lam protokol, evt med staerkere brugervalidering. Baade
scp, sftp og http kan bruges her..

when it's more bare, more hollow.                  http://a.area51.dk/