Re: Anbefaling af hardware m. single CPU? (Re: Bundkort m. dual CPU ?)

From: Jens Rohde (none@jr--eos.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Dec 2001 - 09:26:35 CET

Date: Thu, 13 Dec 2001 09:26:35 +0100 (CET)
From: Jens Rohde <none@jr--eos.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Anbefaling af hardware m. single CPU? (Re: Bundkort m. dual CPU ?)

On Thu, 13 Dec 2001, Sven Esbjerg wrote:

> Enig.

Hmm... og det er jeg jo så ikke 100% enig - hvis man f.eks. (som
undertegnede) bruger en IDE RAID ctrl. til at spejle nogle diske, så vil
det eneste problem man har ved en afbrændt controler være, at man skal
finde en ny et eller andet sted - af et eller andet fabrikat.. De 2
spejlede diske vil jo sådan set være fuldt brugbare hver for sig, og kan
således bruges til en anden ctrl. Problemet opstår først ved f.eks.
stribes af diske. Der kan man nok ikke lige bruge en hvilken som helst
ctrl..

Men bortset fra det, så kan jeres argument jo også - et eller andet sted -
bruges mod at anvende RAID i det hele taget ;)

--
Jens Rohde, System Administrator
Eastfork Object Space (EOS), Margrethepladsen 3, 8000  Aarhus C, Denmark