Re: Dualboot

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 08 Dec 2001 - 13:52:44 CET

Date: Sat, 8 Dec 2001 13:52:44 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Dualboot
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

> Jeg har pt. en Win 2000 pro maskine hvor jeg har 5
> gig fri på disken. Jeg vil nu installere FreeBSD4.4
> på den del af den, men jeg har indtil vidre kun
> installeret rene FreeBSD'er, så mit spørgmål er nu,
> der hvor jeg skal vælge boot manneger skal jeg der

LILO (Linux's bootmanager) håndterer ikke opstart af
NTFS-diske, dvs. at du må DOS-formatere startdisken
til det OS du vil bruge, NT, Win2K etc.
FreeBSD-boomanageren ditto. Du får muligvis andre
bootmanager som håndterer dette, bl.a. den bootmanager
som OS/2 bragte på banen.

Så du er sikkert bedst tjent med den bootmanager som
følger med Win2K (hvis den giver dig lov vel og
mærke).

Hilsen

Nokia 5510 - Skørt design og funky lyd!
Opdag den og vind den på http://dk.promotions.yahoo.com/nokia/