RE: NFS -> NFS

From: Bernino Lind (none@lind--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Aug 2001 - 13:37:56 CEST

From: "Bernino Lind" <none@lind--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: NFS -> NFS
Date: Thu, 30 Aug 2001 13:37:56 +0200

Men hvad er pointen i at have en backup server, som kun laver et *link* og
ikke en *fysisk* spejling, nemlig fil->nfs->nfs->bruger er ligeså godt som
fil->bruger...

NFS er altså ikke lig med redundans!!!

Det du vil have er formentlig:

common_storage_1 -> kundeserver
common_storage_2 -> kundeserver

Således at de to servere spejler hinanden mens kundeserveren har måske nfs
mount eller anden løsning.

Umiddelbart ville jeg dog personligt vælge en helt anden løsning:

kunderserver_1 (f.eks. raid 5 eller 1+0)
kunderserver_2 (f.eks. raid 5 eller 1+0)

--
med venlig hilsen / Best Regards
Bernino Lind - catpipe Systems ApS - www.catpipe.net

-----Original Message----- From: owner-bsd-dk@bsd-dk.dk [mailto:owner-bsd-dk@bsd-dk.dk]On Behalf Of Jacob Nielsen Sent: 30. august 2001 13:32 To: bsd-dk@bsd-dk.dk Subject: Re: NFS -> NFS

Maskine B skal bruges til Backup for vores kunders servere (Maskine C). Maskine A er vores common storage system, som jeg ikke mener kunden skal have direkte adgang til. Altså

Common_storage -> Backup_server -> Kundeserver.

Måske du/I har en anden god idé til fremstilling af dette.

-- Regards

Jacob Nielsen

Unix Sysadmin