Re: NTP

From: Kristian Vilmann (none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 24 Aug 2001 - 12:50:42 CEST

Date: Fri, 24 Aug 2001 12:50:42 +0200 (CEST)
From: Kristian Vilmann <none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: NTP

On Fri, 24 Aug 2001, Sven Esbjerg wrote:

> NTP-Client 16338 -> NTP-Server 123
> NTP-Server 123 -> NTP-Client 16338
>
> Ovenstående er en et eksempel på en session. Klient porten skifter fra gang
> til gang.

Bruger du ipfw eller ip-filter?

IP-filter har en keep state option. Også til UDP.
Fra http://www.obfuscation.org/ipf/ipf-howto.html#TOC_21:
When machine A sends a UDP packet to machine B with source port X and
destination port Y, ipf will allow a reply from machine B to machine A
with source port Y and destination port X. This is a short term state
entry, a mere 60 seconds.

Den kan vist det du beder om.

Jeg har ikke leget sindsyg meget med endnu, men det ser ud til at fungere.

/kristian