Re: Problemer med libmysqlclient.so.10.0

From: mads@kanon.net
Date: Sun 12 Aug 2001 - 18:47:31 CEST

Date: Sun, 12 Aug 2001 18:47:31 +0200
From: mads@kanon.net
To: Tomas Norre <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Problemer med libmysqlclient.so.10.0

Sunday, August 12, 2001, 3:33:19 PM, you wrote:

TN> Når jeg vil starte min apache på min OpenBSD 2.9 Server, som har installet
TN> mysql 3.23.37 og php4 for jeg denne fejl.

TN> # httpd
TN> /usr/libexec/ld.so: httpd: libmysqlclient.so.10.0: No such file or directory

Jeg saa noget lignende da jeg satte det op. Jeg havde installeret det
hele fra et tysk FTP mirror. Libraries laa forkert og directories kunne
ikke blive fundet fordi de havde forkerte navne. Jeg afinstallerede og
installerede fra /ports istedet. Saa var det hele i orden. Libs laa
hvor de skulle og directories havde de rigtige navne..

Jeg koerer ikke OpenBSD men FreeBSD, saa jeg ved ikke om det har noget
at sige i denne sammenhaeng.

Anyway - Bare en lille comment.. :)

Mads