picobsd som firewall

From: Jeppe Liisberg (none@dsl49885--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 11 Aug 2001 - 00:16:19 CEST

From: "Jeppe Liisberg" <none@dsl49885--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: picobsd som firewall
Date: Sat, 11 Aug 2001 00:16:19 +0200

Hejsa rødder...

Ok, nu kører hardware delen på min "nye" firewall vist som den skal (se
tidligere indlæg), men jeg har stadig nogle problemer, så føljetonen
fortsætter lidt endnu :-)

Jeg tror mest det drejer sig om min manglende viden på natd/divert området,
men det er meget svært for mig rigtigt at blive klogere på man-siderne, så
jeg ville høre om der er nogle der kender nogle (lidt lettere forståelige)
how-to's eller noget i den stil. Jeg savner viden om "divert-porte" og ipfw
syntax mht. natd og divert.
Sagen er at jeg skal lade trafik udefra gå til min web-, mail-, og
ftp-server, men stadig lade workstations connecte ud med alt hvad dertil
hører af surf, icq, ftp, ssh, dns osv...

en helt anden ting er at picobsd ikke vil køre rc.firewall når den starter
op, nogen gode løsningsforslag hertil er også velkomne.

Mvh.
- Jeppe