qpopper ser ikke /var ??

From: Mads@kanon.net
Date: Wed 01 Aug 2001 - 08:21:27 CEST

Date: Wed, 1 Aug 2001 08:21:27 +0200
From: Mads@kanon.net
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: qpopper ser ikke /var ??

  Hej..

  Jeg var ved at loebe toer for disk plads paa /var, saa jeg ville ha
  en stoerre. Jeg addede en ny disk, og proevede at flytte /var som
  beskrevet i haandbogen, men loeb ind i dette problem: unable to
  remove /var - Device busy!

  Jeg besluttede mig for at gaa tilbage, og copierede alle filer
  tilbage til existerende /var (med tar cf - tar xf) - Der ER stadig
  plads. Det lykkedes fint, og alt koerer fint - untaget qpopper.

  Naar jeg proever at poppe, faar jeg foelgende besked:

  "-ERR [SYS/TEMP] maillock error 'other lock' (5) on
  '/var/mail/mads'. No such file or directory(2)"

  Jeg har selvfoelgelig kikket, og /var/mail/mads er der, har rigtige
  permissions og naar jeg sender mail til denne server, saa bliver
  disse mails added til denne fil.

  Jeg proevede at slette filen og sende en mail, og det lykkedes. En
  ny fil med samme navn og perm. blev aabnet for den nye mail.

  Jeg kan godt laese mail gennem Pine, og jeg kan godt sende mail -
  osse fra en remote popclient (det er selvfoelgelig SMTP og ikke
  POP.)

  Er der nogen som har en ide om hvad har jeg misset??

  Mads