Re: netværk..

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 29 Apr 2001 - 11:24:33 CEST

Date: Sun, 29 Apr 2001 11:24:33 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: netværk..

On Sun, Apr 29, 2001 at 11:01:51AM +0100, Tomas Norre wrote:
> Hver gang jeg start min server op, skal jeg selv igen konf. mit netkort med
> if og gateway osv.
> % ifconfig ne3 inet <ip> netmask <subnet>
> er der ikke en fil hvor disse info kan lagers så jeg ikke skal skrive dem
> hver gang jeg starter op..

Kære Thomas

Jeg ved godt det lyder irriterende for nybegyndere, men du bedes læse
dokumentationen før du spørger. OpenBSD har faktisk en meget udemærket
dokumentation hvor svarene på alle dine spørgsmål er.

Svarene på dine spørgsmål er:
/etc/hostname.ne3 (mere generelt /etc/hostname.<interface>
og
/etc/mygate

er du i tvivl kan du jo prøve man siderne:
afterboot
hostname.if

Sven